Kolejki, Sterowanie DCC

Cyfrowe (DCC) sterowanie lokomotywami, akcesoriami, Kity AVT do DCC (samodzielny monta¿)


#1 2012-03-04 08:07:27

r-mik

Administrator

Zarejestrowany: 2011-03-07
Posty: 52
Punktów :   

Nowa wersja softu i nowa wersja dekodera

Trwaj± intensywne prace na rozwijaniem oprogramowania dekodera.Zrobiono:
- adresowanie d³ugie
- obs³uga 128 kroków jazdy
- programowanie DirectMode, PagedMode oraz PoM
- mapowanie wyj¶æ
- tryb jazdy manewrowej
a) prêdko¶æ spada do warto¶ci ustawionej w dedykowanym CV
b) definiowanie klawisza jazdy manewrowej (F3, F4 lub F5)
c) w³±czenie obu ¶wiate³ (przód, ty³)
d) blokowanie czerwonych ¶wiate³ (definiowane: brak, wyj¶cie F1, F2 lub F3)
- zwiêkszona precyzja przyspieszania (rozdzielczo¶æ 1ms a nie 8ms)
- CV2 i CV5 paramametrem jest napiêcie (w setkach mV), a nie procentowa reprezentacja (0..255). Dekoder mierzy napiêcie na torach i generuje PWM, aby utrzymaæ nastawione napiêcie. Jest to wygodna opcja zw³aszcza  gdy booster (np ROCO) nie posiada stabilizacji napiêcia.

Oprogramowanie powstaje na potrzeby nowej wersji dekodera:
- wymiary 41x18mm
- 7 wyj¶æ funkcyjnych:
a) dwa wyj¶cia sterowanie ¶wiat³ami - wydajno¶æ 200mA
b) dwa wyj¶cia mocy (F1, F2) - wydajno¶æ 200mA
c) trzy wyj¶cia TTL (F3, F5) - wydajno¶æ 20mA
- p³ynne (definiowany czas) roz¶wietlanie/wygaszanie ¶wiate³
- rejestry ustawiaj±ce PWM dla wyj¶æ sterowania ¶wiat³ami przyjmuj±, tak jak CV2 i CV5) napiêcie w setkach mV.
- wyj¶cie SUSI (np do sterowania dekoderem d¿wiêkowym)

Dalsze Prace:
- Trwaj± prace nad programowym PWM-em dla wyj¶æ F1..F5


Szukam beta testerów!
Zainteresowanych proszê o kontakt.


********************************************************************************
Pod adresem r-mik.eu/_kolejki.eu/DekoderDCC_v2_0.zip znajduje siê archiwum z now± wersj± softu dla dekodera trakcji i o¶wietlenia na AtTiny85.
Opis CV:
//CV1 - Adres lokomotywy 1..127 domy¶lnie 3
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV2 - Minimalne napiêcie na silniku w setkach mV 0..50  domy¶lnie 20
// 10 - 1V
// 35 - 3,5V
// 50 - 5V
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV3 - Czas rozpêdziania dla AtTiny:            0..31   
// CV3 * 8ms * prêdko¶æ_zadana(255) / 8
// np: CV3=15 daje czas rozpedziania: 15 * 0.008s * 255/8 = 3,8 sekundy
//     CV3=1  daje czas rozpedziania:  1 * 0.008s * 255/8 = 0,2 sekundy
// Wpisanie 0 wy³±cza funkcjê
//                                                                           
//CV3 - Czas rozpêdziania dla AtMega:            0..31   
// CV3 * 1ms * prêdko¶æ_zadana(255) / 1
// np: CV3=15 daje czas rozpedziania: 15 * 0.001s * 255/1 = 3,8 sekundy
//     CV3=1  daje czas rozpedziania:  1 * 0.001s * 255/1 = 0,2 sekundy
// Jak widac dla AtMega czasy sa takie same, tyle, ¿e przystpieszanie p³yne
// Wpisanie 0 wy³±cza funkcjê
//                                                                           
// Je¶li prêdko¶æ maksymalna bedzie ni¿sza, to czas rozpêdzania zmniejszy siê:
// CV3 * 1ms * prêdko¶æ_zadana(100) / 1
//     CV3=15 daje czas rozpedziania: 15 * 0.001s * 100/1 = 1,5 sekundy
// Jak widac dla AtMega czasy sa takie same, tyle, ¿e przystpieszanie p³yne   
//               
// domy¶lna warto¶æ 10
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV4 - Czas hamowania (regu³y jak dla rozpedziania) 0..15    domy¶lnie 3
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV5 - Maksymalne napiêcie na silniku w setkach mV    60..160 domy¶lnie 120
//------------------------------------------------------------------------------//
///CV9 - Czêstotliwo¶c PWM'a (dekoder trakcji)            0..255
// lub wype³nienie PWM'a (je¶no¶æ lamp) dla dekodera o¶wietlenia        0..255
//                                                                           
// b0..b3:       
//Dla AtTiny:   
//  0 - 125Hz
//  1 - 125Hz   
//  2 - 125Hz (domy¶lna)           
//  3 - 250Hz                    
//  4 - 500Hz                
//  5 -  1kHz               
//  6 -  2kHz           
//  7 -  4kHz                   
//  8 -  8kHz               
//  9 - 15kHz               
// 10 - 15kHz               
//                                                                           
//Dla AtMega:
//  0 -  30Hz
//  1 -  30Hz
//  2 - 125Hz (domy¶lna)
//  3 - 125Hz
//  4 - 500Hz
//  5 - 500Hz
//  6 - 500Hz
//  7 -  4kHz
//  8 -  4kHz
//  9 -  4kHz
// 10 - 32kHz   
//                                                                           
//Dla ma³ych prêdko¶ci:
// b4..b5:   
//       Tiny    / Mega   
//  00 - 125Hz   /  30Hz
//  01 - 250Hz   / 125Hz
//  10 - 500Hz   / 500Hz
//  11 -    1kHz /   4kHz
//
//Próg zmiany ze startowej warto¶ci PWM waro¶æ podstawow±:
// b6..b7   
//  00 - zawsze podstawowa (PWM z bitów b0..b3)   
//  00 - 12%
//  00 - 24%   
//  00 - 36%   
//   
// Warto¶æ domyslna 2
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV10 - wype³nienie PWM'a (je¶no¶æ lamp w przedsionkach)    0..255   
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV11 - Czas w ms od braku transmisji do wy³±czenia silnika 0..255 domy¶lnie 100
//  lub przejscia na jazdê analogow±
//  np: CV11 = 127 da czas TimeOut 0.001s * 127 = 127 ms   
// To czy silnik sie zatrzyma, czy bedzie jazda analogowa zale¿y od CV29
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV12 - wype³nienie PWM'a (je¶no¶æ lamp koñca sk³adu)    0..255   
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV17,18 - Adres rozszerzony dekodera.                101..9999//
// CV17 - starsza czê¶æ adresu,           
// CV18 - m³odsza czê¶æ adresu.           
// Aktywny tylko, gdy jest skonfigurowany w CV29
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV24    - jazda manewrowa:                       
//    b0, b1 - aktywacja jazdy manewrowej funkcj±:       
//        00    - brak jazdy manewrowej           
//        01    - F3                           
//        10    - F4                       
//        11    - F5                       
//    b2    - w³±czenie jazdy z prêdko¶ci± zmniejszon± (CV25)       
//    b3    - równoczesne w³±czenie FR i FH           
//    b4.b5    - wyj¶cie blokujace czerwone ¶wiat³a:   
//        00    - brak blokady               
//        01    - F1                   
//        10    - F2                   
//        11    - F3               
//  b6 - wolny               
//  b7 - wy³±czenie w trybie manewrowym przyspieszania i zwalniania   
// domy¶lna warto¶æ 14
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV25 - Maksymalne napiêcie podczas jazy manewrowej (w 100mV, jak dla CV2 i CV5)     domy¶lnie 60
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV27 - Decoder Automatic Stopping Configuration
// (+1) Bit0 = "1" Zatrzymanie gdy odchy³ka dodatnia i jedzie do przodu
// (+2) Bit1 = "1" Zatrzymanie gdy odchy³ka ujemna i jedzie do ty³u
// (+4) Bit2 = "1" zmienia reakcjê na kierunek
//Domy¶lnie 3
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV29 - Konfiguracja dekodera - domy¶lnie 2       
//  (+1) Bit0 = "0" - DIR normal, "1" - DIR reversed (zamienione kierunki jazdy)
//  (+2) Bit1 = "0" 14 kroków, "1" - 28 kroków
//  (+4) Bit2 = "0" tylko DCC (brak transmisji to stop), "1" - Analog mo¿liwy (gdy brak transmisji)
//         Bit3 = "0" dekoder tylko odbiera rozkazy, "1" = Power Source Conversion Enabled, See CV#12 for more information,
//       Bit4 = "0" prêdko¶æ kontrolowana przez CV2,5,6, "1" indywidualna tablica prêdko¶ci (CV66..CV95)
//         Bit5 = "0" adres jednobajtowy, =1 adres rozsze¿ony
//Bit 6 = Reserved for future use.
//Bit 7 = Accessory Decoder: "0" = Multifunction Decoder, "1" = Accessory Decoder (see CV #541 for a description of assignments for bits 0-6)
//------------------------------------------------------------------------------//

//CV30 - czas roz¶wietlania ¶wiate³    1..31    domyslnie 8
//CV31 - czas wygaszania ¶wiate³    1..31    domyslnie 2
// Czas roz¶wietlania przednich równy: CV30 * CV40 * 1ms/4
// np: dla: CV30=16, CV40=255:              1 * 255  * 1ms/4 = 1 sek   
//                                                                           
// Rejestr aktywny tylko dla AtMega    !!!   
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV40 - napiêcie na wyj¶ciu ¶wiate³ przednich w setkach mV            0..160
//CV41 - napiêcie na wyj¶ciu swiat³a ty³                        0..160
//CV42 - napiêcie na wyj¶ciu F1                                0..160   
//CV43 - napiêcie na wyj¶ciu F2                                0..160
//    Domy¶lnie 120
// Rejestr aktywny tylko dla AtMega    !!!   
//------------------------------------------------------------------------------//
//Rejestry konfiguruj±ce wyj¶cia funkcyjne (mapowanie):            0..28   
//Przyk³ad:    CV71 = 1 - wyj¶cie 1 kontrolowane funkcj± F1       
//            CV72 = 3 - wyj¶cie 2 kontrolowane funkcj± F3   
//            CV73 = 0 - wyj¶cie 3 wy³±czone       
//               
// Rejestr aktywny tylko dla AtMega    !!!   
//
#define    defCV71                1
#define    defCV72                2
#define    defCV73                3
#define    defCV74                4
#define    defCV75                5
#define    defCV76                6
#define    defCV77                7

//------------------------------------------------------------------------------//
//CV134 - poziom sygna³u po którym nastapi zatrzymanie lokomotywy przy asymetrii na szynach
// Jeden bit to napiêcie: 1.1V / 1024 * (100/4,3) = 2,5mV dla nowych p³ytek
// dla starych:                5V / 1024 * (22/4,3)  = 2,5mV
//
//------------------------------------------------------------------------------//
#define    defCV134    8


//---------------------------------------
Zachêcam do testowania.


Dekoder http://sklep.avt.pl/go/_search/full_sea … 0&type=all jest ju¿ dostêpny w AVT. Wersja do monta¿u 36z³. Cena zmontowanego i uruchomionego dekodera 49z³.

Offline

 

#2 2013-04-12 08:13:00

longos

Nowy u¿ytkownik

Zarejestrowany: 2013-04-12
Posty: 1
Punktów :   

Re: Nowa wersja softu i nowa wersja dekodera

Witam !

Zamontowa³em w SP42 od Piko dekoder AVT5355 (widnia³a na nim data 03-04-2013, zak³adam, ¿e ma nowy soft). Zasadniczo sprawuje siê ca³kiem nie¼le, jednak¿e zdradza dziwne zachowania:
- po postawieniu na tory, mimo prêdko¶ci 0 ca³y czas s³ychaæ "mruczenie" z wnêtrza lokomotywy - tak jakby PWM ca³y czas by³ podawany na silnik Lokomotywa jednak rusza prawid³owo, dopiero po podaniu prêdko¶ci >0.
- przednie ¶wiat³a czerwone, przy wy³±czeniu o¶wietlenia, ca³y czas siê lekko ¶wiec±. Po za³±czeniu o¶wietlenia bia³ego - gasn±, po za³±czeniu czerwonego po prostu rozja¶niaj± siê mocniej. My¶la³em, ¿e to wina niedomykaj±cego siê MOSFET'a, wymieni³em go na BCR112 - efekt taki sam.

Kto¶ ma pomys³, sk±d takie zachowanie ?

Tomek

Offline

 

#3 2013-04-19 08:08:49

r-mik

Administrator

Zarejestrowany: 2011-03-07
Posty: 52
Punktów :   

Re: Nowa wersja softu i nowa wersja dekodera

Na stronie http://kolejki.biz.pl/elektronika.php jest poprawka rozwi±zuj±ca problem lekkiego ¶wiecenia czerwonego ¶wiat³a. Poprawkê na buczenia silnika mo¿e uda siê umie¶ciæ dzi¶.

Poprawka likwiduj±ca buczenie silnika znajduje siê pod adresem http://kolejki.biz.pl/projekty/DekoderD … ega168.zip

Poprawiona obs³uga CV24 http://kolejki.biz.pl/projekty/DekoderD … ega168.zip

Proszê o wypowiedzi, czy poprawki dzia³aj± jak nale¿y.

Offline

 

#4 2013-04-20 09:08:50

cyklista

Nowy u¿ytkownik

Zarejestrowany: 2011-04-03
Posty: 3
Punktów :   

Re: Nowa wersja softu i nowa wersja dekodera

Witam,

Na wstêpie dziêkujê za nades³any plik z poprawkami.

Co do zauwa¿onych poprawek to:
- wyj¶cie FR (RH) dzia³a poprawnie
- mo¿na wy³±czyæ jednoczesne ¶wiecenie FL (FH) i FR (RH) przy w³±czonej je¼dzie manewrowej
- dzia³a F5, F6 i F7
- dzia³a mapowanie CV24

Brak ca³kowitego wy³±czenia PWM na silnik przy prêdko¶ci "0", wcze¶niej te¿ zauwa¿y³em ale zapomnia³em nadmieniæ w mailu. Teraz jest OK.

Co do jednoczesnego ¶wiecenia ¶wiate³ przednich i tylnych przy je¼dzie manewrowej chodzi³o mi o mo¿liwo¶æ wy³±czenia tej funkcji a wcze¶niej tego nie by³o.
Do odpowiednich sygna³ów takich jak: ¶wiat³a manewrowe zale¿ne od kierunku jazdy, ¶wiat³a jazdy "pod pr±d" mam zastosowany enkoder. Teraz przy prawid³owym dzia³aniu wyj¶æ funkcyjnych mogê odpowiednio sterowaæ ¶wiat³ami.

Marek.

Offline

 

#5 2013-04-21 16:19:52

r-mik

Administrator

Zarejestrowany: 2011-03-07
Posty: 52
Punktów :   

Re: Nowa wersja softu i nowa wersja dekodera

W poniedzia³ek powinny pojawiæ siê kompilacje dla Mega88 oraz dla Hardware Beta i cpu M88 i M168.
Planujê napisaæ oprogramowanie w wersji obs³uguj±cej wszystkie ¶wiat³a PKP. Mam jednak ma³y dylemat. Dekoder ma 6 wyj¶æ wysokonapiêciowych oraz 3 TTL. Aby wygenerowaæ wiêkszo¶æ ¶wiate³ PKP wystarczy 6 wyj¶æ:
- przód prawy bia³y
- przód lewy bia³y
- ty³ prawy bia³y
- ty³ lewy bia³y
- przód czerwony
- ty³ czerwony
Aby wygenerowaæ wszystkie sygna³y potrzeba 8 wyj¶æ:
- przód prawy bia³y
- przód lewy bia³y
- ty³ prawy bia³y
- ty³ lewy bia³y
- przód prawy czerwony
- przód lewy czerwony
- ty³ prawy czerwony
- ty³ lewy czerwony
Mo¿na u¿yæ wyj¶æ TTL godz±c siê, ¿e mog± one sterowaæ tylko diodami LED.
Dochodzi jeszcze problem lokomotyw z trzema ¶wiat³ami bia³ymi.

Dziêki zmianie oprogramowania, nie bêdzie potrzebne stosowanie enkodera.
Jakie¶ propozycje, które ¶wiat³a s± niezbêdne?
Zrobiê mapowanie wyj¶æ, wiêc czy wyj¶cie bêdzie TTL czy wysokonapiêciowe bêdzie spraw± nieistotn±.

Pozostaje jeszcze problem ile eFek na to zu¿yæ? W lokach mam dodatkowe dekodery d¼wiêkowe, wiêc zaczynaj± pojawiaæ sie problemy. Mogê oczywi¶cie pod jedn± eFk± zaimplementowaæ kilka funkcji, wybieranych kolejnymi naci¶niêciami przycisku.

Czekam na propozycje.




********************************************************************************
Na http://kolejki.biz dostêpna jest najnowsza wersja softu dla dekodera. Zmiany:
- Poprawiona obs³uga CV24 (wy³±czanie obu ¶wiate³)
- Wy³±czone buczenia silnika na postoju
- Wy³±czone ¿arzenie RH w stanie off

Wersja dla AtMega88 nie bêdzie ju¿ rozwijana - brak pamiêci


Dysponujê jeszcze laminatami w wersji beta. Chêtnie je rozdam osobom, które zechcia³y by  testowaæ dekoder.

Offline

 

#6 2013-04-23 06:49:28

cyklista

Nowy u¿ytkownik

Zarejestrowany: 2011-04-03
Posty: 3
Punktów :   

Re: Nowa wersja softu i nowa wersja dekodera

Przy wysterowaniu bezpo¶rednim diod do wygenerowania wszystkich sygna³ów ¶wietlnych, niestety potrzeba a¿ 10 wyj¶æ.
Lokomotywy PKP posiadaj± po trzy ¶wiat³a bia³e. Jedynie wiêkszo¶æ parowozów ma po dwa ¶wiat³a.
Obawiam siê, ¿e przy braku enkodera czy te¿ kluczy diodowo-tranzystorowych nie da rady uzyskaæ wszystkich sygna³ów.
Problem ten wielokrotnie poruszany by³ na forum modelarskim.

Stosuj±c 6 wyj¶æ dekoder obs³u¿y tylko:
- wszystkie bia³e
- czerwone tylko przy w³±czonych bia³ych z mo¿liwo¶ci± wy³±czenia (jazda bez lub z wagonami)
- manewrowe zale¿ne od kierunku jazdy, z opcj± tylko z prawej strony (parowóz), bez czerwonych

Do obs³ugi powy¿szych ¶wiate³ nale¿a³oby wykorzystaæ funkcje F0 oraz trzy funkcje F.
Dla przyk³adu: F3 - manewrowe (najczê¶ciej u¿ywany przez producentów), F4 - czerwone oraz F5 - krótkie-d³ugie.

Do funkcji F0 powinny byæ przypisane po dwa wyj¶cia.

Przy zastosowaniu 10-ciu wyj¶æ aby uzyskaæ wzsystkie ¶wiat³a wystarczy Fo oraz cztery dowolne funkcje.
Np.:
- F0 - wszystkie bia³e - s³abe (krótkie)
- F0 + F3 - manewrowe
- F3 - manewrowe, tylko z prawej strony
- F4 - czerwone
- F5 - jazda po niew³a¶ciwym torze (bia³e prawe i górne + czerwone lewe)
- F5 + F0 - postojowe (bia³e prawe i lewe, przygaszone)
- F3 + F5 - awaryjne (bia³e górne razem z czerwonym prawym i lewym)
- F6 + F0 - bia³e mocne - d³ugie
Wszystkie ¶wiat³a zgodnie z kierunkiem jazdy, z uwag± co do manewrowych
Czerwone mo¿na w³±czyæ tylko wtedy gdy w³±czone jest ¶wiat³o czo³owe, z blokad± przy manewrowych.

Do tych 10-ciu wyj¶æ brakuj± jeszcze dwa do o¶wietlenia kabiny. Ale to ju¿ taki ma³y dodatek.

W tej sytuacji wydaje siê, ¿e najlepsze rozwi±zanie to pierwsza opcja i do³±czenie uk³adu w³±czania sygna³u Pc2 (jazda po niew³a¶ciwym torze).
Pozosta³e wyj¶cia mo¿na wykorzystaæ do o¶wietlenia kabiny lub elektrycznych sprzêgów.

Offline

 

#7 2013-11-22 17:50:09

r-mik

Administrator

Zarejestrowany: 2011-03-07
Posty: 52
Punktów :   

Re: Nowa wersja softu i nowa wersja dekodera

Dostêpny jest nowy soft http://kolejki.keed.pl/projekty/Dekoder … 0_rev5.zip.
Poprawiono funkcjonalno¶æ ABC (wycofanie z pod semafora) oraz dodano ¶wiat³a krótkie. ¦wiat³a krótkie za³±czaj± siê co drugie u¿ycie F0. Zapraszam do testowania.

Proszê o kontakt osoby zainteresowane testowaniem nowych funkcjonalno¶ci.

Offline

 

#8 2013-12-12 17:13:26

emozioni

Nowy u¿ytkownik

Zarejestrowany: 2013-12-12
Posty: 1
Punktów :   

Re: Nowa wersja softu i nowa wersja dekodera

kupi³em dekoder Avt 5355 zamontowa³em do starego pikolka i ¶miga a¿ mi³o, niestety ¶wiate³ brak , a wej¶cia funkcyjne podaj± napiêcie, lecz po wy³±czeniu funkcji na myszy - napiêcia nie wy³±czaj±. Kupi³em dwa dekodery i w drugim mam to samo. Pomocy - co czyniæ
Dodam, ¿e cena dekodera atrakcyjna i jazda na trójpolowych silnikach piko starego typu zdumiewaj±co poprawna - ale ¶wiat³a ...

Offline

 

#9 2013-12-31 20:41:30

r-mik

Administrator

Zarejestrowany: 2011-03-07
Posty: 52
Punktów :   

Re: Nowa wersja softu i nowa wersja dekodera

emozioni napisał:

kupi³em dekoder Avt 5355 zamontowa³em do starego pikolka i ¶miga a¿ mi³o, niestety ¶wiate³ brak , a wej¶cia funkcyjne podaj± napiêcie, lecz po wy³±czeniu funkcji na myszy - napiêcia nie wy³±czaj±. Kupi³em dwa dekodery i w drugim mam to samo. Pomocy - co czyniæ
Dodam, ¿e cena dekodera atrakcyjna i jazda na trójpolowych silnikach piko starego typu zdumiewaj±co poprawna - ale ¶wiat³a ...

Prosze o kontakt na slawomir.skrzynski@ep.com.pl.

Offline

 

#10 2014-01-12 15:00:00

r-mik

Administrator

Zarejestrowany: 2011-03-07
Posty: 52
Punktów :   

Re: Nowa wersja softu i nowa wersja dekodera

Prawdopodobnie, zanim powstanie nowa mniejsza wersja AVT-5355 czy dekoder d¼wiêku po SUSI pojawi siê dekoder funkcji po SUSI. W dobie wszech obecnych ledów, pomy¶la³em aby dekoder funkcji nie mia³ koñcówki mocy. Wszystkie wyj¶cia bêd± TTL 5V. Czy takie rozwi±zanie by³oby akceptowalne? Mog± byæ dwie wersje, mniejsza (gabarytowo) bez koñcówki mocy, wiêksza z wyj¶ciami mocy OC. My¶lê te¿ o zaimplementowaniu "¶wiate³ PKP" przez odpowiednie skonfigurowanie CV.

Offline

 

#11 2014-01-13 12:41:21

Mlody

Nowy u¿ytkownik

Zarejestrowany: 2014-01-13
Posty: 3
Punktów :   

Re: Nowa wersja softu i nowa wersja dekodera

r-mik napisał:

Prawdopodobnie, zanim powstanie nowa mniejsza wersja AVT-5355 czy dekoder d¼wiêku po SUSI pojawi siê dekoder funkcji po SUSI. W dobie wszech obecnych ledów, pomy¶la³em aby dekoder funkcji nie mia³ koñcówki mocy. Wszystkie wyj¶cia bêd± TTL 5V. Czy takie rozwi±zanie by³oby akceptowalne? Mog± byæ dwie wersje, mniejsza (gabarytowo) bez koñcówki mocy, wiêksza z wyj¶ciami mocy OC. My¶lê te¿ o zaimplementowaniu "¶wiate³ PKP" przez odpowiednie skonfigurowanie CV.

I tu jest dobry trop. Dekoder funkcyjny, ale najbardziej uniwersalny jaki tylko mo¿e powstaæ. Nie po SUSI, tylko z normalnym odbiorem sygna³u DCC. Maksymalnie ile siê da wyj¶æ funkcyjnych, logiczne mapowanie (NMRA), dodatkowo mo¿na zrobiæ mapowanie "grupowe" - typowe sygna³y PKP. Oczywi¶cie regulacja PWM dla wyj¶æ, mo¿liwo¶æ p³ynnego rozja¶niania/¶ciemniania itd.
Ale siê rozmarzy³em:)

Offline

 

#12 2014-01-15 20:10:06

r-mik

Administrator

Zarejestrowany: 2011-03-07
Posty: 52
Punktów :   

Re: Nowa wersja softu i nowa wersja dekodera

cyklista napisał:

Przy wysterowaniu bezpo¶rednim diod do wygenerowania wszystkich sygna³ów ¶wietlnych, niestety potrzeba a¿ 10 wyj¶æ.
(...)
Przy zastosowaniu 10-ciu wyj¶æ aby uzyskaæ wzsystkie ¶wiat³a wystarczy Fo oraz cztery dowolne funkcje.
Np.:
- F0 - wszystkie bia³e - s³abe (krótkie)
- F0 + F3 - manewrowe
- F3 - manewrowe, tylko z prawej strony
- F4 - czerwone
- F5 - jazda po niew³a¶ciwym torze (bia³e prawe i górne + czerwone lewe)
- F5 + F0 - postojowe (bia³e prawe i lewe, przygaszone)
- F3 + F5 - awaryjne (bia³e górne razem z czerwonym prawym i lewym)
- F6 + F0 - bia³e mocne - d³ugie
Wszystkie ¶wiat³a zgodnie z kierunkiem jazdy, z uwag± co do manewrowych
Czerwone mo¿na w³±czyæ tylko wtedy gdy w³±czone jest ¶wiat³o czo³owe, z blokad± przy manewrowych.

w E-1 nie znalaz³em postojowych i awaryjnych. Te ¶wiat³a s± w³±czone z przodu i ty³u, czy z przodu a opcjonalnie (bez sk³adu) z ty³u?

Offline

 

#13 2014-01-17 21:25:22

Paul

Nowy u¿ytkownik

Zarejestrowany: 2014-01-17
Posty: 3
Punktów :   

Re: Nowa wersja softu i nowa wersja dekodera

Translated by Google translate!!

Cześć ,

Niestety nie znam języka polskiego . Trtzden próbuję uzyskać odpowiedź na moje pytania.
Z pomocą Google Translate , mam dekoder DCC wbudowany 5201 ( na płycie testowej )
Niestety nie mogę go uruchomić.
Programowanie adresu lub odczytać adres nie działa.
Zmierzyćnastępujące :
Wszędzie tam, gdzie muszą być5v jest obecny.
Ponadto, + 15 V zmierzyć tam, gdzie powinny .
Napięcie DCC w Tiny 85 na pin 2 i 7 3Volt góry ( z oscyloskopu mierzonej )
Napięcie wyjściowe do sterownika silnika do pin 3 5V =
Napięcie wyjściowe do sterownika silnika do pin 5 = 5V
Light pen 1 5V =
Light pen 5 5V =

Mam firmware V2 AVT 5201_v2.0_rev12101710.HEX
i Dekoder_Trakcji_v1.2DCC.EEP
zaprogramowane w ATTINY85

AVT - 5201_v2.0_rev12101710.eep moim zdaniem może nie działać z powodu dziwnych wartości , które są określone . Ale jeśli próbowałem .

Proszę dać mi języka niemieckiego , ale jestem holenderski i dominujący, niestety nie po polsku!

Nadzieję na szybką odpowiedź ,

Pozdrowienia z Holandii

Paul

Hallo zusammen,

Leider beherrsche ich die Polnische Sprache nicht. Trtzden versuche ich hier eine Antwort auf meine Fragen zu bekommen.
Mit Hilfe von Google Translate habe ich den DCC Decoder 5201 gebaut (auf eine pruefplatte)
Leider bekomme ich ihn nicht zum laufen.
Programmierung  der Adressen oder auslesen der Adressen funktioniert auch nicht.
Ich messe folgendes:
Überall wo es sein muß ist die 5v anwesend.
Auch die + 15 Volt messe ich wo sie sein soll.
DCC Spannung an Tiny 85 an Stift 2 und 7 ist 3Volt Top (mit Oszilloskop gemessen)
Ausgangsspannung zur motortreiber an Stift 3   5V=
Ausgangsspannung zur Motortreiber an Stift 5    5V=
Licht Stift 1    5v=
Licht Stift 5    5v=

Ich habe die Firmware V2  AVT-5201_v2.0_rev12101710.HEX
und Dekoder_Trakcji_v1.2DCC.EEP
programmiert in den ATTINY85

Die AVT-5201_v2.0_rev12101710.eep kann meiner meinung nach nicht funktionieren wegen die merkwürdigen werte die vorgegeben sind. Habe ich aber ausprobiert.

Vergebe mir bitte die deutsche Sprache , ich bin aber Niederländer und beherrsche leider kein polnisch!

Hoffe auf eine baldige Antwort,

Gruss aus den Niederlanden

Paul

Ostatnio edytowany przez Paul (2014-01-18 14:29:15)

Offline

 

#14 2014-01-20 07:09:50

r-mik

Administrator

Zarejestrowany: 2011-03-07
Posty: 52
Punktów :   

Re: Nowa wersja softu i nowa wersja dekodera

Überprüfen Sie die Einstellung fuses. Es sollte:
.extended    = 0xFF,
.high            = 0xDD,
.low            = 0xC2,


Ich würde AVT-5355 empfehlen, ist leistungsfähiger als der AVT-5201

Offline

 

#15 2014-01-24 16:45:00

Paul

Nowy u¿ytkownik

Zarejestrowany: 2014-01-17
Posty: 3
Punktów :   

Re: Nowa wersja softu i nowa wersja dekodera

Ich habe nochmals versorgt mit die 5201 .EEP und .HEX Dateien und  mit angegebenen Fuses. Leider keine Änderung feststellbar.  Auslesen oder programmieren de CV's noch immer nicht möglich.

Software 5355 ist natuerlich zu groß für den Tiny85. Ich habe leider keine Atmega 168 zum testen.

Mir kommt es aber merkwürdig vor (bei den 5201) das in der .EEP Datei die Decoderadresse mit DC HEX  (220 Dez.) versehen ist. CV 134 und 136 fehlen komplett.
Es kommt mir so vor als sind alle Eprom Daten um eine Stelle nach rechts verschoben. Hoffentlich ist dies nicht auch in der HEX Datei der Fall.

Inhalt der mitgelieferten .EEP Datei:

00  DC 03 14 0A 03 78 02 00 0C 00 00 64 CD 3C 03 02
01  02 08 78 78 78 78 01 02 03 04 05 06 00 00 00 00
02  00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 0A 80 FF FF FF FF
03  FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF
04
05
06
07
08   
09  .. .. .. .. .. ?? .. ?? .. .. .. .. .. .. .. ..

Oder liege ich da total falsch?

Gruss, Paul

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi

[ Generated in 0.044 seconds, 10 queries executed ]


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.agrogames.pun.pl www.team-carpselectioner.pun.pl www.fragnatic.pun.pl www.podbociankiem.pun.pl www.bfb.pun.pl